sobota, 23 stycznia 2016

Makrama zadanie 9

Witajcie:) Pomimo, ze jeszcze do lutego trochę czasu zostało, to ze względu na czas ferii, które w niektórych województwach już się zaczęły następne zadanie ogłaszam już wcześniej:)
Zadanie styczniowe cały czas oczywiście trwa. Żabka będzie czekała na wasze piękne warkoczyki do 11 lutego. Natomiast prace z zadania 9 możecie pokazywać na blogach, ale żabka zacznie pracować od ok 5-7 lutego, żeby był czas do początków marca na wykonanie.
Właściwie to od początku naszej zabawy akurat na luty miałam temat. Z pewnych względów jednak go zmieniłam. Niech nadal będzie lekko owiany tajemnicą, którą w lutym pewnie jednak wyjawię ;)
Ponieważ czasu jest trochę więcej, pomyślałam, ze może być temat, troszkę bardziej pracochłonny. Ale nie bójcie sie, dla tych, którzy jednak nie będą mieli czasu można go również wykonać w wersji minimalistycznej, która uważam, że jest też ciekawa.
Nie będę już przedłużać, bo i tak po banerku się zorientowałyście:
 
Tematem na luty są listki. Ten temat trzymałam na wiosnę, ale nie wiadomo jak wtedy będzie z czasem, więc chyba lepiej teraz. W banerku zawieszka, którą zrobiłam, ale jeszcze nie prezentowałam, nie zdążyłam. Zrobiłam je w kilku kolorach i wielkościach. Niestety dziś ich nie pokażę. Postaram się to zrobić jak najszybciej, choć pierwszeństwo będą miały prace do wykonania i pokazania w styczniu.
W związku z tym tym razem moich prac nie będzie w inspiracjach, ale wyszukałam dla was całe mnóstwo ciekawych wzorów z sieci.
Jeszcze jedna ważna sprawa. Tematem jest liść, bo jakoś to musiałam nazwać. Konkretnej nazwy takiego zaplatania węzłów żebrowych nie znalazłam. Chodzi jednak o takie ułożenie węzełków jak na mojej zawieszce, lub analogicznie jak w gwiazdce z grudnia. Mam nadzieję, że po przejrzeniu inspiracji zorientujecie się o jakie listki chodzi.
Moich prac nie będzie, ale za to jako inspirację chcę wam pokazać pracę naszej Danusi:

Następne podobne inspiracje z filmikiem:
Kolczyki:
wisiorek:
Fajny kursik obrazkowy z rosyjskim tekstem na wykonanie takich listków:
Garść kolczyków:

 Kursik obrazkowy po rosyjsku na takie listki jak na obrazku:
A moze takie listki:
A co powiecie na takie kolczyki:
albo takie:
To teraz bransoletki :
I wyższa szkoła jazdy - naszyjniki:
odsyłający link jest błędny
nieco prostszy:
Przepiękny wisior:
Oj chyba dziś przesadziłam z ilością inspiracji. Mam jednak nadzieje, że choć troszkę widzicie analogię wykonania. 
Już zupełnie na koniec kilka linków do filmików, jeśli ktoś nie libi filmików, to można tylko przejrzeć na zasadzie inspiracji:

Chyba już wystarczy, zresztą same na pewno znajdziecie jeszcze bardzo dużo podobnych i pięknych inspiracji.
Pozdrawiam i życzę miłego plątania niteczek:)




10 komentarzy:

  1. A ja obstawiałam serduszko, chyb, że to właśnie owiane jest tajemnicą:) zatem cicho sza!:) Listki są śliczne!!! Dobrze, że mam podgląd w domu, to może dam radę:)! Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Joasiu piękne listeczki wyszukałaś, myślę, że każda znajdzie coś dla siebie;)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie temat bomba, już bym od razu co najmniej kilka spróbowała, ale ... może prześpię się z tematem. Świetny temat i śliczne inspiracje. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze, trafiłaś idealnie bo ostatnio w tęsknocie za ciepełkiem zaczęłam robić makramowe kwiaty i zbierałam się do listków ;).
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Inspiracja super, listki rewelacyjne i do szłam do wniosku że jeżeli uda mi się je zawiązać - przyznaję węzeł żebrowy u mnie był potraktowany po macoszemu - tp moje listki wylądują na jakiejś karteczce bo tam by mi własnie pasowały.
    No nic dziś uporałam się z warkoczykami to przy okazji obejrzę filmik z listkami
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. O kurczątko ,Joasiu ale jest mi miło,że mój pierwszy w życiu naszyjnik makramowy jest inspiracją w naszej zabawie.
    Kochana czas brać się do pracy z tymi listkami,bo wiem ile czasu to kosztuje a jest co w nich poprawiać ,sama wiem najlepiej gdzie popełniam błędy.
    Dzięki tym naukom ,mam okazję powrócić do tematu liści,tylko najpierw zakupy sznurkowe poczynię .A może masz kochana jakiś ulubiony i spr.sklepik gdzie je kupujesz ,w miarę sensownych cenach.
    Buziaki i miłej niedzieli kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny temat, rewelacyjne inspiracje, tylko te ferie właśnie się mi kończą i jakoś ich specjalnie nie zauważyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Joasiu dziękuję za zaproszenie:)Nieświadomie odrobiłam lekcję makramy z listeczkami ;)i z przyjemnością dokarmię żabcię.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Krzywo jak diabli, ale funkcjonuję jak zombie i jedynie w czasie przemieszczania się z punktu A do punktu B podkradam minuty z rzeczywistości. Mam nadzieję, że zaliczysz i nie wyrzucisz mnie ze szkoły za rażącą niestaranność :P

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każde słowo, które tutaj zostawiasz. Zapraszam do częstych odwiedzin i dzielenia się swoją opinią:)
Pozdrawiam serdecznie:)