wtorek, 3 maja 2016

Makrama. Zadanie 12

Zgodnie z zapowiedzią poćwiczymy dalej temat z poprzedniego miesiąca.
Tym razem będziemy ćwiczyć takie same owale, ale w kilku rzędach.
Owale mogą być ułożone obok, lub przesunięte o pół raportu. Czasem też te sąsiednie rzędy mają nieco inny kształt niż środkowy. Szczególnie te przesunięte mi osobiście bardzo się podobają tworząc piękną "rzeźbioną" płaszczyznę. Zaraz wszystko wyjaśnię na przykładach i inspiracjach.
Jeszcze na początku powiem o małej zmianie regulaminu, na razie na ten miesiąc:
Ponieważ wzór wymaga więcej czasu, a fajnie wygląda w nieco większych pracach potrzeba nieco więcej czasu. Większość z was skarży się też na jego notoryczny brak. Ja też będę teraz miała dużo pracy pozarobótkowej i nie chciałabym zawalać terminów, dlatego proponuję aby ten temat był aż do końca czerwcaŻabki zatrudnię dwie: jedną na maj, drugą na czerwiec. Te z was, które będą miały więcej czasu mogą wykonać więcej prac oczywiście. Myślę, że temat jest taki, ze pozwoli  na to:)
Następny temat podam po połowie czerwca, być może też na dłużej, bo też planuję nieco trudniejszy (ale dający piękne możliwości). Napiszcie mi, czy takie rozwiązanie wam odpowiada :) 
A teraz do tematu. Banerek
Komplecik z banerka pokazywałam w cyklicznych kolorkach w listopadzie, gdy królowała czekolada. Można go zobaczyć Tutaj
A teraz dokładniej co w zadaniu 12 zadane:
1. Należy wykonać splot analogiczny jak w zadaniu poprzednim, ale w kilku rzędach.
2. Rzędy mogą być przesunięte względem siebie o pół motywu, np. tak jak w bransoletce z banerka.
3. Motywy w rzędach mogą być równolegle, pokażę na przykładzie.
4. Można tworzyć różne płaszczyzny z dowolną ilością rzędów.

Ad 2  W przykładzie z bransoletki rząd środkowy i rzędy boczne różnią się nieco kształtem. Może jeszcze dokładniej widać to na takich kolczykach:
Filmik jak je zrobić znajdziecie tutaj
Nasze owale mogą być przesunięte, ale z niezmienionym kształtem, np tak jak tutaj
A filmik jak ją zrobić jest tutaj
Podobny wzór, tylko w kształcie rombu można zobaczyc tutaj 
Ad 3 Równoległe motywy są np tutaj
albo tutaj
i tutaj
i jeszcze brazowa tutaj
No i żeby nie było tylko bransoletkowo, to jeszcze piękny wisiorek tutaj
Ad 4 Jak widzicie tym splotem można tworzyć całkiem duże płaszczyzny. Zazwyczaj prostokątne, lub w kształcie rombu, lub miks tych kształtów. Zatem dla mniej biżutkowych proponuję może podstawkę pod kubeczek z takich mniejszych prac, albo z większych można pokusić sie o jakieś etui ;) Akurat takich przykładów nie znalazłam, ale na pewno same wymyślicie własne fantastyczne zastosowania:)

I jeszcze jedno: Gdybyście potrzebowały pomocy, to piszcie, będę podpowiadała i wyjaśniała.
Mam nadzieję, że temat się spodoba i zmiany w terminach też.
Pozdrawiam was serdecznie Miłego majówkowania życzę;)

Edit:
Danusia zapytała w komentarzu o sznurki do tego splotu. Napisałam na ten temat w następnym poście Tutaj i planuję jeszcze pokazać różnice w pracach na różnych sznurkach w którymś najbliższym:)




Żabka czynna od 4 maja do 6 czerwca. Później wstawię drugą.

Przepraszam za opóźnienie. Ta druga żabka będzie czynna jeszcze do 20 lipca. Mam nadzieję, że wszystkie zdążycie.





13 komentarzy:

  1. Joasiu zmiany w regulaminie jak najbardziej akceptuj, tym bardziej że jeszcze nie odrobiłam kwietniowego zadania . Inspiracje przepiękne ale to już wyższa szkoła jazdy.
    Twój komplecik z banerka jest cudowny.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście Joasiu przesunięcie czasowe jak najbardziej mi odpowiada. Sezon sie rozpoczął więc każda z nas czasu ma jak na lekarstwo. Fajnie będzie zrobic coś pieknego w spokoju, ze się zdązy. Temat wspaniały i już widze fantastyczne prace dziewczyn. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny temat, piękne inspiracje, a tę karminowo-różową muszę zrobić. Co do wydłużonych terminów jestem jak najbardziej za, bo rzeczywiście trudno się ze wszystkim wyrobić.
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, fantastyczne inspiracje :) Niezwykle kuszące, ale zupełnie nie mam gdzie wcisnąć kolejnej techniki... Pozdrawiam majowo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne inspiracje! Ciekawa jestem co nasze Artystki wymyślą. Na pewno powstaną jeszcze piękniejsze rzeczy.
    Pozdrawiam ciepluteńko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Asiu jestem jak najbardziej na tak odnośnie regulaminu.Temat fajny i chyba czasochłonny,więc fajnie,że będzie więcej czasu.
    Gdybyś mogła podpowiedz jakimi sznurkami najlepiej takie bransoletki wyplatać ,mam na myśli ich grubość .
    Pozdrawiam ciepluśko i majowo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Danusiu już napisałam więcej o sznurkach w moim dzisiejszym poście z pracą na zadanie 11. Zaraz dopiszę jeszcze też krótką informację tutaj:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. Wydłużony termin to bardzo dobry pomysł! Piękne te inspiracje!! już myślę jakie kolory użyć :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczny temat. Piękne prace. Chciałabym tak umieć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej :). Jak wstawisz drugą żabkę to daj znać, bo wrzuciłam post z kolejnymi pracami, a znając moją pamięć to zapomnę później :P.
    Z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ piękne prace !!! Od dziecka miałam do czynienia z makramą, ale takiego wzoru nie umiem. Cieszę się bardzo , że trafiłam na tę stronę, bo może się czegoś nowego nauczę. Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Aj, zgapiłam się :( Kompletnie roztrzepana jestem i gubię poczucie czasu... Dzisiaj już zdjęć nie zrobię, bo nie mam flesza, ale zacznę posta i jutro uzupełnię. Fotki do poprzedniego też. Mam nadzieję, że mi wybaczysz, to totalne oderwanie od rzeczywistości...

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każde słowo, które tutaj zostawiasz. Zapraszam do częstych odwiedzin i dzielenia się swoją opinią:)
Pozdrawiam serdecznie:)