sobota, 30 maja 2015

Makrama. Zaproszenie do wspólnej nauki

Witam serdecznie.
Mam bardzo dużą tremę, bo pierwszy raz zaczynam prowadzić taką formę nauki i taką zabawę blogową.
Ogromnie się cieszę, że jest chętnych kilka osób. Mam nadzieję, że was nie zawiodę.
Jeszcze tylko słowo do tych z was, które potrafią w tej technice znacznie więcej ode mnie: Chętnie poznam wasze uwagi i uzupełnienia tematów. Ja też się uczę.
Jestem samoukiem w tej dziedzinie. Będę się oczywiście starała uzupełnić swoje informacje o te dostępne na innych stronach internetowych.
Prośba do wspólnie uczących się: jeśli coś będzie niejasne to pytajcie - w komentarzach lub na maila, chętnie odpowiem lub uzupełnię informacje.
No to co, zaczynamy?

Na początek banerek, który będzie nam towarzyszył:
Zasady:
  1. Uczestniczyć w zabawie może każdy, kto chce nauczyć się, lub przećwiczyć elementy techniki.
  2. Można dołączyć się w każdym momencie. Zrezygnować też.
  3. Miło mi będzie jeśli banerek zamieścicie na swoim pasku bocznym, aby inni też mogli dołączyć do naszej zabawy.
  4. Raz w miesiącu będę publikowała post z zadaniem na dany miesiąc. Będę się starała robić to na początku miesiąca, ale jeśli się coś opóźni to proszę o wyrozumiałość.
  5. Chciałabym, żebyście pochwaliły się tym co zrobicie w ramach zadania na swoim blogu.
  6. Pod postem z zadaniem będę zamieszczała prace, które zrobicie. Na początku, ponieważ nie umiem jeszcze używać żabki proszę o przysyłanie mi na maila zdjęcia lub linku, gdybym nie zdążyła was odwiedzić. Później mam nadzieję nauczyć się "żabki".
  7. Nie mam wymagań co do łączenia wykonanego zadania z innymi zabawami i wyzwaniami blogowymi (chyba, że tamte tego zabraniają)
  8. Miło mi będzie gdy waszym publikacjom w postach będzie towarzyszył banerek.
  9. Liczę też, że będziecie się wzajemnie odwiedzać i komentować postępy nauki.
  10. Mam również nadzieję na wasz aktywny udział, tzn na zgłaszanie propozycji do następnych zadań.
  11. I wiadomość od Danutki: można łączyć naukę makramy z cyklicznymi kolorkami:)
  12.  Nie ma ograniczenia co do zgłoszenia prac wykonanych  w danym miesiącu. Natomiast jeśli praca jest wcześniejsza, można zgłosić jedną, wcześniej publikowaną.
  13. Osoby, które makramę znają też są mile widziane w zabawie, a w poście, który będą publikowały w ramach zabawy mile będzie widziany przegląd ich prac z użyciem splotu ćwiczonego w danym miesiącu oraz wszelkie wskazówki i podpowiedzi.
  14. Określenie miesiąc jest umowne i dopuszczone są kilkudniowe spóźnienia.
Pomyślałam też, że tutaj wymienię chętnych. Łatwiej będzie się odwiedzać, gdy blogi będą w jednym miejscu. Nie jest to zobowiązanie i jeśli sobie tego nie życzycie lub źle zrozumiałam wasz komentarz, to oczywiście zmienię.
Do nauki zgłosiły się:

To kto jeszcze chętny?

45 komentarzy:

  1. Fajny pomysł ;) z chęcią bym się przyłączyła ale muszę się zastanowić czy mój budżet wytrzyma zakup kolejnych przydasi do tworzenia. Bardzo mi się podobają takie grupy wspólnej nauki ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się podać w najbliższym poście z pierwszym zadaniem co trzeba by było kupić, to się zorientujesz. Na początek żeby się nauczyć wiązać nie trzeba robic dużych zakupów. Zapraszam :)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
    2. na początku można ćwiczyć na zwykłym sznurku lnianym, ja tak kiedyś się uczyłam i tak też będzie teraz:)

      Usuń
  2. Asiu, świetny pomysł z nauka makramy. Dużo jest różnych technik na necie, ale jakoś makrama nie zabiera wiele miejsca. W latach 80-tych ubiegłego wieku (boszszszsz, jak to brzmi) wyplatałam duże makramowe formy namiętnie. Potem zarzuciłam tę technikę i dziś niewiele pamiętam. Chętnie sobie przypomnę. Banerek przypinam u siebie, choć nie wiem czy dam radę brać czynny udział w zabawie. Zaglądać będę na pewno :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie:) Na pewno dasz radę:) zaczynać będziemy od prostych form, które szybko się wykonuje:)
      Do zobaczenia:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Pomysł genialny, bo z makramą miałam już do czynienia we wczesnych latach szkolnych. Bardzo podoba mi się mikromakrama i chciałabym sobie przypomnieć znane mi węzełki i nauczyć się nowych. Nie wiem tylko czy dam radę być wzorowo terminowa, ale mam wielką ochotę więc przyłączam się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł jest głównie Ranatki, to ona była "sprężyną" ;)
      Ja też nie obiecuję super terminowości :(
      Coś wymyślę, gdyby ktoś się trochę spóźnił, a chciał się jeszcze pochwalić;)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Joasiu banerek już wieszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Oj aż się boję, żebyście były zadowolone !
      W poniedziałek-wtorek zamieszczę pierwsze zadanie:)
      Buziaki:)

      Usuń
  5. Joasiu ja popieram takie działania ,gdzie współnie można się uczyć różnych technik.Nie obiecuję ,że dołączę do grona uczacych się ,ale też nie mówię nie .Na razie budżet finanswy wyczerpany do zera:(
    Banerek zabieram do siebie,zajrzyj też na maila .
    Buźka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Danusiu za informacje:) Juz dopisałam punkcik w zasadach :)
      Mam nadzieję, że spróbujesz:) i choć poćwiczysz na sznurkach dostępnych w domu - bez wkładu finansowego:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Z przyjemnością wezmę udział w nauce makramy bo od dawna ogromnie podobają mi się takie prace i z chęcią bym spróbowała.
    Mam jednak pytanie o potrzebne materiały bo nie mam pojęcia czy potrzeba do tego coś konkretnego specjalnie do makramy czy do nauki można to zastąpić czymś innym?
    Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na pierwszą lekcję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super:) Do nauki może byc każdy sznurek, natomiast do biżuterii warto, zeby był trochę ładniejszy. Będę o tym pisała :)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Ja także wieszam baner. Jak uczy doświadczenie :-) wspólna nauka się sprawdza, więc czemu nie kontynuować. Jak niektóre dziewczyny wyżej już pisały, jeszcze chyba w podstawówce czyniłam próby z tą techniką, później jakoś to samo umarło, więc tym bardziej chętnie spróbuję. Jak patrzę na bransoletki, które od Ciebie dostałam, to tym bardziej chcę się nauczyć robić takie cuda. Pozdrawiam serdecznie
    P.S. Nie zapominamy jednak i o frywolitce :-))))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Wymodziłam, bo miałam trochę czasu, post o sznurkach dla początkujących. Jeśli chcesz to opublikuję. To sobie przekleisz czy coś tam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Super:) Chętnie skorzystam i wszyscy na tym zyskamy:)
      Wysłałam ci maila:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Będę się starała nie opuścić żadnej lekcji, Pani Dyrektor:))) makrama zawsze mi się podobała i mam nadzieję, że nauczę sie robić bransoletki, a może nawet jakieś osłonki na donice? :) banerek porywam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę:)
      Osłonki - to będzie dla mnie wyzwanie - ale zapamiętam i spróbujemy jakieś zadanie na to poświęcić:) Proszę Pani :)))
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Oszalałam chyba, ale jeśli tylko czas pozwoli to spróbuję. Co za ironia, wakacje idą a my lgniemy do nauki:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę:) w czerwcu będzie lajtowo, bo początek, to we wakacje sie wdrożymy i dalej pójdzie jak z płatka:)
      A pozatym, to wakacje są najlepsze na naukę;) - na tą najfajniejszą naukę;)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. :) lubię się uczyć :) i czekam na pierwsze wytyczne :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetnie:)
      Post już się pisze, ale cały czas mi jeszcze czegos brakuje. Wkrótce będzie:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Super ja powoli próbuję odświeżyć makamowe sploty u siebie ostatni raz plotłam jakieś 20 lat temu w szkole na technice więc jak czasu mi starczy to się przyłączę
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam cię serdecznie:) Bardzo się cieszę:) i zapraszam:)
      Dopisuję cię do listy:) Choć to do niczego nie zobowiązuje:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  13. Oczywiscie zapisuje sie do tej klasy czy dam rade sie zobaczy ale na pewno spróbuje. Banerek powiesze jak tyko dostane sie do komputera. Hm... sama jestem ciekawa co mi z tego wyjdzie bo temat jestem mi calkowicie obcy w zyciu nie zawiazalam zadnego wezelka :-)
    Pozdrawiamo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super:) Ja w ciebie wierzę:)
      Taka zdolniacha na pewno sobie poradzi, ale gdybyś miała jakiś kłopot to pisz, będę wyjaśniała, pomagała, aż się uda:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Pomysł fantastyczny ! Jak się cieszę, ze mój komp przestał świrować, dzięki temu i ja dołączę do wspólnej nauki. Może nie zawsze na czas, ale banerek wrzucam i zobaczymy co dalej :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, bardzo się cieszę:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  15. jeszcze ja:) od dawna chciałam się jej nauczyć :) na chwile obecną będę ćwiczyć na takich sznurkach jakie znajdę w domu a potem pomyślę o jakichś lepszych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam cię serdecznie:) Bardzo się cieszę, że chcesz do nas dolączyć:) Dopisuję cię do listy:)
      Oczywiście, ze na początku warto ćwiczyć na domowych sznurkach:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  16. Witam
    Wspaniała inicjatywa. Chętnie się dołączę. Mam nadzieję, że podołam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam cię gorąco:) Cieszę się, że będziesz z nami:)
      Na pewno dasz radę:) w grupie jest łatwiej, bo jest się do kogo odezwać i podpatrzyć innych:) Dlatego ta lista, do której cię dopisuję:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  17. Też chętnie dołączę. Dawno temu trochę robiłam tą techniką. Z przyjemnością poćwiczę i na pewno czegoś nowego się nauczę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie:) Juz dopisuję do listy:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  18. Ja obawiam się, że nie dam rady, ale będę podglądać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne i podglądanie:) choc zachęcem do spróbowania:) Takia zdolna dziewczyna na pewno sobie poradzi:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  19. To może i ja się przyłączę? Z makramą miałam wprawdzie sporo do czynienia ale było to lat temu 30+ i w dodatku była to raczej "makromakrama", a teraz podoba mi się ta micro. Może uda się trochę czasu wykraść na naukę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę:) i życzę, aby czas się trochę rozciągnął:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  20. A czemu nie :) zabawa jest zabawą.
    Zrobiłam parę pomysłów moje pierwsze bransoletki.
    Baner umieściłam na swoim blogu :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. Zabawa brzmi kusząco, ale chyba się nie nadaję ;) Już dawno, przed założeniem bloga, przeszłam przez wszystkie znane sploty, zaczęłam wymyślać nowe i łączyć techniki ;) Chyba, że można pokazywać również zdjęcia (nie publikowane wcześniej) ze swoich początków w tej dziedzinie, to wtedy mogę stworzyć bardzo wypasione makramowo posty;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę mówiąc myślałam, żeby to były aktualne prace, ale tego nie napisałam w regulaminie, nie ma nawet, ze nie mogą być już publikowane, więc zapraszam :) Myślę, ze nawet będzie to o tyle fajne, że skoro się uczymy, to warto poznawać możliwości tej techniki i uczyć się od tych, którzy to potrafią:) A jeszcze jak będą chcieli pokazać swoje początki to chyba super sprawa:) Bardzo fajny pomysł na rozszerzenie formy zabawy:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Dziękuję ;) Zagłębiam się w wykopaliskach ;)

      Usuń
  22. Jeżeli jeszcze można to sie zapisuję . Udało mi sie coś wymodzić, dziś pokażę w poście:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Trochę późno i czasu niewiele, ale chętnie pobawię się sznureczkami w wolnym czasie. Postaram się też powoli nadrobić zaległości z poprzednich lekcji. Jesli jeszcze mogę to się zapisuję. Banerek wystawiam na blogu. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każde słowo, które tutaj zostawiasz. Zapraszam do częstych odwiedzin i dzielenia się swoją opinią:)
Pozdrawiam serdecznie:)