wtorek, 1 września 2015

Makrama zadanie 4 węzeł frywolitkowy

Ponieważ wrzesień to miesiąc powrotu do obowiązków związanych z nauka dzieci, a również jak się zorientowałam jest wśród nas wiele nauczycieli, to i dla nas jest to jeden z trudniejszych miesięcy. Postanowiłam, że w tym miesiącu w zadaniu makramowym będzie łatwo:)
Chcę zaproponować następny węzełek bardzo często używany w wielu pracach makramowych.
Jest to właśnie węzeł frywolitkowy. Dokładnie taki sam jak we frywolitce, tylko tu mamy sznurki ucięte, a nie z kłębka, czy z czółenka i robimy go paluszkami ;)
Banerek na ten miesiąc:
Zadanie w tym miesiącu będzie polegało na wykonaniu pracy zawierającej ten węzeł. Nie określam ani konkretnego wzoru, ani % zawartości tego węzła w pracy;) Mam nadzieję, że będzie to również okazja albo do przećwiczenia tego, co nam sprawiło może kłopot i chcemy jeszcze popracować, albo do znalezienia czegoś nowego. Na pewno znowu będzie dużo wspaniałych prac:)

Węzeł frywolitkowy często używany jest np jako wykończenie pętelki. I to rozwiązanie niektóre z was już stosowały. A moją pentelkę z brzoskwiniowej bransoletki zamieściłam w banerku:)
Oto kilka innych przykładów

Może oplatać koralik:

 
 Może też być elementem dekoracyjnym samym w sobie:
 Tu u Jaglanej duuużo węzła frywolitkowego:)
 i tutaj też:
i jeszcze na makramik:
i u Moniki:

No to mam nadzieję, że zachęciłam gdzie znajduje zastosowanie. Wiem, że niektóre inspiracje z górnej półki i na pewno za trudne dla początkujących, ale warto wiedzieć do czego można dążyć i jakiś element podpatrzeć i zastosować w prostszej formie.
To jeszcze teraz jak go robimy:
Tak wygląda:

A kursiki tutaj
             i tutaj
             i tutaj

Dziś króciutko, bo dla mnie też zapowiada się niesamowicie pracowity miesiąc. Nie dosyć, że mnóstwo zmian nam ministerstwo przygotowało i trzeba je wszystkie powprowadzać w dokumentacji, (no i je stosować ha ha) to jeszcze mamy przygotowanie nadania imienia szkole. Innych obowiązków już nie wymienię. Więc jeśli mnie będzie mniej na blogu mam nadzieję, ze zrozumiecie. Ale w razie pytań zawsze chętnie odpowiem:)
Jeszcze jedno: zaproponowałam byśmy znalazły nazwę dla uczestniczek naszej zabawy. Padły trzy propozycje: (i czwarta nieco później)
  1. Sznurkowe Panienki
  2. Makramisie
  3. Supłaczki
  4.  Makrelki
Proponuję w takim razie głosowanie:) Wybierzcie swoją nazwę w komentarzu, a ja na podsumowaniu miesiąca ogłoszę naszą nazwę :)

Żabcię pod zadaniem sierpniowym można karmić jeszcze do 5 września :)

No to miłego plecenia:)

EDIT 02.09.2015
Danusia co do nazwy zaproponowała jeszcze Makrelki, zatem dopisuję, wyżej jako czwarte:)






27 komentarzy:

  1. Joasiu tak mnie wessała ra makrama , że z miecierpliwością czekałam na nowy węzełek . I jestem bardzo poztywnie nastawiona. Frywolitkamnie kusi juz od dawna i z miłachęcia naucze sie tego węzełka. Wygląda na prosty . A ten żółty wisior mnie oczarował.
    Proponuję Makramisie jako nazwe dla pilnych uczennic.
    Biegnę podmienic banerki i przyjrzeć sie temu węzełkowi.
    Pozdrawia i powodzenia .
    P.S. Moja córka tez jest nauczycielką 1-3 .więc cos wiem na temat zmian jakie Wam ministerstwo zafundowało . Wrr....

    OdpowiedzUsuń
  2. Joasiu świetny temat i przykłady.
    Ta ostatnia bransoletka jest przepiękna, chciałabym choć w połowie tak umieć supłać:)
    a co do nazwy to jak Ania Makramisie :)
    Pozdrawiam cieplutko i dużo siły do pracy życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super temacik! Można powiedzieć że już sie z nim zmierzyłam ale nastapiła zmiana planów:)) więc teraz z pewnością wysupłam coś frywolitką:)) Mnie też spodobały się te Makramisie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam jeszcze tylko jedną zaległość i biorę się za makramę na poważnie, bo sznurki czekają i kuszą, oj kuszą , a Ty pokazujesz coraz to piękniejsze prace. Dzięki i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te węzełki przypadły mi do gustu. Sama już je próbowałam i nie ma problemu. I tak myślałam, żebyś dała na zadanie te węzełki. Udało się!!!!! pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  6. No i super bo chyba własnie tego mi brakowało. Chetnie zabiore sie za supłanie wreszcie czegoś ładniejszego. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Joasiu nawet nie wiesz jak się cieszę ,że kolejnym zadaniem są te węzełki,bo wiem jak je ogarnąć haha .
    Także uczymy i bawimy się dalej .
    Co do nazwy mam zaległości i nie wiedziałam ,że padło takie pytanie.
    Ja bym zaproponowała ,"Makrelki",ale skoro mam wybrać z tych co już są to niech będą Makramisie
    Buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu, dopisałam również twoją propozycję:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Kobitki, Cieszę się że tylu z was podpasowałam z zadaniem:) Przecież o to chodzi, żeby mieć z tego przyjemność:)
    Dopisałam tez jeszcze czwartą propozycję nazwy, więc jeśli ktoś ma życzenie zmienić zdanie to ma prawo:)
    Pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jasiu a gdzie jest żabcia Stefania?? Nie widze jej :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żabcie pracuja tylko 30 dni, więc dodaam ją ok 5, żebyśmy mogli poczekac, troszkę za tymi co się troszkę spóźnią. am nadzieję, ze to nie skomplikuje wam mocno życia ;)

      Usuń
    2. Spoko , myślałm , że sobie poszła pokumkać nad wodę ale jak wróci w sobotę to jest OK :-)

      Usuń
  10. Mam nadzieję, że przyłączę się w tym miesiącu. Makrelki to mi się z wędzoną makrelą kojarzą, czyli tłuste baby po pobycie nad morzem bo akurat ostanio były warunki do wędzenia. ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem czy dam radę czasowo, ale inspiracje i temat bardzo kuszące:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ministerstwo myśli że my się nudzimy i dba by zająć nam każdą minutkę, mnie to juz nawet sny zajęli:(
    Piękne inspiracje! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Podziwiam Pani prace!
    Za twórczość nominuję Panią do zabawy Liebster Blog Award ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi niezmiernie miło:) Postaram się sprostać oczekiwaniom zawartym w pytaniach:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  14. Może w tym miesiącu mi się uda, w każdym razie postaram się.
    Waham się pomiędzy Makramisiami a Supłaczkami, choć ja to jestem chyba Zaplątana :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. W końcu udało mi się zrobić zdjęcia, bo te z autokaru do niczego się nie nadają ;) Warunki wyplatania dość prymitywne, ale przynajmniej nie traciłam czasu na liczenie przydrożnych słupów ;)

    Makrelki źle mi się kojarzą - z konserwą rybną, ale mi się wszystko z czyś kojarzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiem dlaczego wcześniej nie trafiłam na Twoją stronę - tyle się tu dzieje :-)) Podziwiałam już na innych blogach te makramy i frywolitki i wzdychałam żeby też się za to zabrać. Może zimą będę miała trochę luzu to koniecznie muszę spróbować dojść do takiej perfekcji :-))))

    OdpowiedzUsuń
  17. Joasiu, zgodnie z Twoją sugestią dorzucam oliwki, ale nie mam w tej chwili możliwości przeredagować postu, żeby dołożyć banerek, więc może w tej wcześniejszej pracy wystarczy? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy, jak jest tu link, to inni będą mogli je podziwiać, a ja dorzucę do podsumowania:)
      (o ile się kiedykolwiek powyrabiam:(
      Pozdrawiam

      Usuń
  18. Zapraszam po wyróżnienie tutaj- http://elfeys.blogspot.com/2015/09/nominacja.html

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każde słowo, które tutaj zostawiasz. Zapraszam do częstych odwiedzin i dzielenia się swoją opinią:)
Pozdrawiam serdecznie:)