sobota, 4 lipca 2015

Makrama. zadanie 2

Witajcie:)
Bardzo się cieszę, że powstało tyle pięknych prac w ramach pierwszego zadania. Bardzo wam serdecznie za to dziękuję:)
A ja z małym poślizgiem :( Wiem, że czekacie z niecierpliwością co tam dalej wymyślę i przykro mi, że nie dałam rady wcześniej się wywiązać. Mam nadzieję, że z miesiąca na miesiąc będzie wszystko coraz sprawniej. Właściwie to do samego końca czerwca zmieniały mi się koncepcje, co dalej. Niby na początku miałam jakiś tam ogólny plan w głowie, ale Wasze prace mnie tak mile zaskoczyły, że musiałam z plany pozmieniać. Bardzo mnie to cieszy, bo to oznacza, ze mam bardzo zdolne uczennice:)
Miał być węzeł spiralny, ale go już w większości przećwiczyłyście.
Miała być sambala z zastosowaniem łączenia kolorów - też takie prace powstały.
No i co? Pytanie zasadnicze, czy następny węzełek, czy ćwiczymy dalej?
Prosta sambala to nie koniec możliwości węzła płaskiego, który jest już przećwiczony. Ma jeszcze wiele zastosowań, dlatego uważam, że warto go przećwiczyć w nowych odsłonach.
Technika wiązania węzła płaskiego jest już wam znana, wiec nie będzie to stanowiło już trudności.
Chciałabym, żebyśmy w tym miesiącu znalazły dla tego węzła bardziej wyrafinowane zastosowanie.
Piękną kolekcję makramowych prac z użyciem węzła płaskiego pokazała Jaglana na swoim blogu TUTAJ
Z pewnością są wspaniałą inspiracją:) Odwiedźcie ją koniecznie:)
A ode mnie garść propozycji, które również mogą stać się inspiracją dla was.

W tym miesiącu proponuję do wyboru trzy warianty przećwiczenia węzła płaskiego.

Po pierwsze
Można poeksperymentować z różnymi kolorami sznurków: Na sznurkach wiodących wiążemy najpierw jeden węzeł płaski z pierwszego koloru, później z drugiego sznurka innego koloru drugi węzeł i tak na zmianę. Pamiętać trzeba, by zawsze w ten sam sposób brać poprzedni kolor sznurka (przed, albo za) Przykłady z mojego bloga:
Można oczywiście łączyć w ten sposób wiecej kolorów sznurków. Ta ostatnia zielona ma trzy sznurki zielone z których wiązałam po jednym węźle płaskim i jeden żółty - stąd po bokach tak dużo sznurków.

Po drugie
Proponuję spróbować upleść naszyjniki, korale, komplety. I znowu przykłady z mojego bloga:
zakręcony:
 
czerwony

komplet
"tukan"
 
Po trzecie
Następna grupa inspiracji to siatka, czy też ja nazywałam ją koronką:) Wybaczcie, ale najłatwiej mi podać przykłady z mojego bloga:
siateczka 1
 
 
 siateczka 2
No i bransoletka z banerka z październikowych brązów:)
W każdej koraliki są inaczej nawlekane, jest też inna szerokość i zapięcie.
Przy tych spodobało mi się zakończenie, które się zaciska na końcu bransoletki i wystarczy dorobić łańcuszek i zapięcie.
Oczywiście szerokość siatki może być różnej szerokości ale zawsze jest parzysta ilość sznurków. Sznurek jest na zmianę raz wiodący, raz się nim wiąże.
przykład tutaj:
przykład tutaj:
Pamiętajcie, że przykłady są też u Jaglanej, która specjalnie dla nas je przygotowała.

I jeszcze słówko na temat zasad.
Owszem myślałam o tym, aby prace były nowe, zrobione specjalnie do tej zabawy. Jednak Monia Fioletowa   zaproponowała, że może przekopać swoje zbiory wcześniejszych makramowych prac i je nam pokazać. Wydaje mi się, że skoro mamy sie uczyć, to fajnie jak w naszym gronie będą osoby, które już potrafią sobie radzić z makramą. Myślę, że wtedy będziemy mieli jeszcze wiecej inspiracji i pomysłów. Będzie zatem to z korzyścią dla naszej nauki. Nie zależy mi na tym, by nasza zabawa była wyzwaniowa, tylko, byśmy miały okazję sie jak najwiecej nauczyć w miłej atmosferze:)

Dlatego wprowadzam następne punkty do regulaminu:
 12. Nie ma ograniczenia co do zgłoszenia prac wykonanych  w danym miesiącu. Natomiast jeśli praca jest wcześniejsza, można zgłosić jedną, wcześniej publikowaną.
13. Osoby, które makramę znają też są mile widziane w zabawie, a w poście, który będą publikowały w ramach zabawy mile będzie widziany przegląd ich prac z użyciem splotu ćwiczonego w danym miesiącu oraz wszelkie wskazówki i podpowiedzi.
14. Określenie miesiąc jest umowne i dopuszczone są kilkudniowe spóźnienia.

Wszystkie zasady są TUTAJ łącznie z tymi podanymi dzisiaj.

Mam nadzieję, że wkrótce nauczę się żabki i będziecie mogli sami zgłaszać swoje prace:)
A teraz życzę miłego supłania:)

A oto prace jakie powstały:
Dodaj swoją pracę za pomocą żabki:)

Jeszcze Hania nieco później wykonała zadanie:

21 komentarzy:

  1. Z pewnością coś wyplotę, ale grzecznie proszę o chwilkę cierpliwości ;) Teraz jestem zakręcona przed moim niedzielnym wernisażem, mam jeszcze na głowie rozpakowywanie miliona pudeł po przeprowadzce i wesele wyjazdowe;) Bardzo mi się podoba Twoja zabawa, więc nie mogę przegapić żadnego zadania ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Joasiu piękne przykłady pokazałaś i kilka z nich będę chciała wypróbować, ale czy sie uda?
    miłego weekendu, pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Joasiu ciesze sie że jest juz zadanie 2 czekałam z niecierpliowscia co tez nam wymyslisz. Zaczyna sie robic trudniej , musze na spokojnie przejrzeć co tam Jaglan pokazała . Może dam radę te koronki jakś ogarnąc , bo efekt mi sie bardzo podoba.
    Pozdrawiam i miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, ale pięknych prac pokazałaś, są śliczne i z przyjemnością spróbuję coś wypleść. Mój faworyt to punkt 1 i 3. Pa, biegnę próbować. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. łał ale wspaniałe wyplatanki nawet mi nie przyszło do głowy że tak można - bransoletki super :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, zanim zajrzałam na Twojego bloga, nie miałam pojęcia o faktycznych możliwościach makramy. Szkoda, ze jestem teraz za granicą i nie mam tu dostępu do żadnych sznureczków, żeby chociaż poćwiczyć. Myślę jednak, że na pewno tu wrócę i sięgnę po Twoje posty o makramie, kiedy będę już w domu :D

    PS Zaglądam do Ciebie nie bez przyczyny. Wyszukuję twórczych blogów i zapraszam je do grupy, którą prowadzę na facebooku. Bardzo chętnie zobaczyłabym Cię tam z nami. Atmosfera jest naprawdę cudowna, można podyskutować na twórcze tematy, jest wiele ciekawych konkursów, link party itd. Słowem brakuje tylko Ciebie ;) Odnośnik do grupy: https://www.facebook.com/groups/blogiDIY/ i do mnie, w razie pytań: http://nevermind-factory.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  7. Inspiracje takie kuszące,że chyba zakupów sobie tym razem nie odmówię, bo przecież muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Joasiu, jeszcze raz bardzo dziękuję za motywację do działania. Gdyby nie wspólna nauka to nie wiem czy chciałoby mi się tak poszaleć ze sznurkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie wykorzystujesz Joasiu różne techniki, to niesamowite jakie efekty można uzyskać. ja za wyplatanie się już nie wezmę ale lubię sobie pooglądać takie cudeńka. Śliczna jest ta zielona bransoletka. Życzę udanej zabawy i cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś też się trochę bawiłam w te plecionki, ale to nie było to:) Na dłużej zostałam przy karteczkach jak widać:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mi się podoba ta zielona!!! sznureczki zakupione, więc tylko supłać! Koronka śliczna, ale wydaje sie trudna:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne prace :) Na razie podglądam co tam dziewczyny stworzyły w ramach wspólnej nauki, bo sama jestem zielona w tej materii, ale może jak będę mieć więcej czasu, to wrócę do tych postów - bo też mnie kusi żeby spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj za dużo możliwości nam dałaś! Dla osoby z problemem decyzyjnym (jak ja) to był ciężki kamień do zgryzienia. Dlatego przygotowałam propozycję na każdy wariant, ale wszystkie pokazałam w jednym poście. Mam pytanie: czy mam się rzucać z każdym osobno żabie na pożarcie, czy wystarczy raz?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, jak chcesz, żeby było widać od razu wszystkie prace nie widzę przeciwskazań - twoja wola - zaglądający od razu będą widzieć twoje dzieła, bo w tym miesiącu jeszcze linki są ze zdjęciami. Myślę, że żaba też łyknie trzy razy ten sam link tylko z różnymi zdjęciami.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  14. Joasiu ja tak skromnie na razie ,ale najważniejsze że coś tam popchnęłam do przodu i zaliczysz mi to zadanie .
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu, bardzo się cieszę:) Świetnie, ze jesteś :D

      Usuń
    2. Napisałaś Joasiu,że mogę jeszcze dorzucić link do innej pracy,tak też uczyniłam .
      Buźka :)

      Usuń
  15. Totalnie nie czaje taki bransoletek, co w tym jest?

    OdpowiedzUsuń
  16. Bransoletki sa wspaniałe. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Joasiu , uśmiecham się byś zaliczyła mi to zadanie , nic wiecej już nie zdąże a w nastepnym miesiącu postaram się, obiecuję :))) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każde słowo, które tutaj zostawiasz. Zapraszam do częstych odwiedzin i dzielenia się swoją opinią:)
Pozdrawiam serdecznie:)