czwartek, 31 lipca 2014

Czworościany

Dziś tak jak obiecałam Milence matematycznie. Taka sobie "pomoc naukowa" w nauce geometrii :)
Oto czworościan foremny w postaci kolczyków :)
 
 
Oczywiście forma bardzo prosta w porównaniu z przepięknymi bryłami wielościennymi jakie robi Milenka w postaci kusudam, ale nie wiem, czy dałoby się zrobić takie małe kusudamy, aby można je nosić jako kolczyki :)
A przy okazji "pomocy naukowej" to dyndającym sznureczkiem można pokazać np wysokość ściany bocznej lub wysokość czworościanu :)
Oj coś naukowo mi się zrobiło, mam nadzieję, że taka powtórka nie była dla was przykra ;)
Następny post muszę napisać weselszy, bo od takiej matematyki, to mi wszystkie pouciekacie  ;)
Pozdrawiam was wszystkich serdecznie :)

26 komentarzy:

  1. bardzo ciekawa pomoc dydaktyczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może mi sie przydadzą w roku szkolnym :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Mi matematyka nie przeszkadza bo zawsze ja lubiłam i lubię nadal. Kolczyki są urocze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, bo przecież matematyka to "królowa nauk" :)

      Usuń
  3. Wow! Super kolczyki:) Nawet nie wiedziała, że da się taki piękny czworościan uzyskać z koralików:)
    A co do kolczyków z kusudam, to oczywiście, że da się takie zrobić. Sama nie próbowałam, ale widziałam na żywo takie kolczyki zrobione z kusudam kręciołków i wyglądały rewelacyjnie:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę sie, ze udało mi się zrobić ci maleńką przyjemność tymi kolczykami :) A kusudamy w biżuterii? moze to przyszłość ? Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Niech będzie matematycznie , grunt że efekt świetny kolczyki rewelacja , To w sam raz dla Milenki która jest zakochan w matematyce.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że matematyka na blogu ci nie przeszkadza :), bo jest w niej wiele piękna :)
      Albo te kolczyki przysłoniły ci ją hihi
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Podobają mi się matematyczne kolczyki! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie małe "zboczenie" zawodowe :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Ja nie uciekne bo uwielbiam matematyke hihih ;) Kolczyki wyszly Ci rewelacyjnie , chyba najlepsze jakie zrobilas ! Bardzo mi sie podobaja , przemyslane i z klasa. Cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) i że się podobaja i że lubisz matematyke ;)

      Usuń
  7. Bardzo fajne kolczyki, podoba mi się że mają nietypowy kształt i że są czarne. Kolczyków z kusudam nie widziałam ale to wykonalne- trochę trudne bo karteczki małe do zginania ale wykonalne. Najmniejsza jaką robiłam ma wielkość średniej mandarynki więc czemu by nie troche mniejszą na kolczyki :) miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty jesteś mistrzynią papierków, więc może kiedys takie popełnisz ;) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Kolczyki są bombowe! Świetny kształt. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Łał czworościany foremne... jak to wszystko może być inspiracją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj chyba wszystko może być inspiracją, a geometria szczególnie ;) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Piękne wygląda jak wulkan z lawą :) świetny efekt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetne porównanie, nie wpadłabym na takie :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Bardzo ciekawie wyglądają :)
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie kształtem miały zaciekawić :) Pozdrawiam

      Usuń
  12. takie wieczorowe te kolczyki - eleganckie kolory!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czerń i złoto to chyba najbardziej eleganckie zestawienie:) co prawda dyndelek nie jest złoty, ale powiedzmy, że w tonacji sie utrzymuje ;)

      Usuń
  13. Joasiu, gdyby tak wyglądały lekcje matematyki to gwarantuję, że społeczeństwo byłby znacznie szczęśliwsze i wyedukowane, a przynajmniej w żeńskiej części :-)
    Świetnie kolczyki, aż chciałoby się zobaczyć na żywo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, warto na lekcje wplatać coś "innego" aby zainteresować uczniów
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każde słowo, które tutaj zostawiasz. Zapraszam do częstych odwiedzin i dzielenia się swoją opinią:)
Pozdrawiam serdecznie:)