wtorek, 11 sierpnia 2015

Kursik do zad 3

Tak jak obiecałam dziś wrzucam krótki kursik obrazkowy jak wykonać prościutką bransoletkę. Jeśli sie komuś przyda to super:)
Niestety trochę na zdjęciach poległam, bo robiłam w nocy przy lampie, a ze chciałam po kolei pokazać etapy powstawania, nie chciałam się za mocno odrywać od miejsca pracy.
Na początek cała bransoletka:
 
A teraz po kolei:
1. Moja podkładka, na której robię. To taka pianka pod kolana, kupiona w sklepie ogrodniczym. Nie pamietam ceny, ale nie przerażała. Jest już trochę sfatygowana, bo mocowanie do niej pracy jest szpilkami, czasami kilkoma, a czasami służy też jako podręczna mini poduszka na szpilki.
2. Zawiązujemy supeł zostawiając taką pętelkę, aby posował koralik przeznaczony na zapięcie.
3. i 4. Zawiązujemy kolejne sznurki węzłem początkowym.
5. Zmieniamy kierunek wiązania. Wiążemy węzeł żebrowy na jednym niebieskim sznurku.
6. Wiążemy węzły żebrowe następnymi sznurkami cały czas na pierwszym niebieskim sznurku.
7.Wiążemy kolejne węzły żebrowe na drugim niebieskim sznurku.
8 . Jako ostatni wiążemy sznurek niebieski (na drugim niebieskim).
9.Powtarzamy w drugą stronę. I tak do pożądanej długości.
10. Ponieważ ja mam sznurki lniane, które sie nie topią, to przygotowałam klej. Jeśli sznurki się topią, to będziemy zakańczać pracę przez przytopienie i przyklejenie gorących.
11. Po lewej stronie pracy delikatnie podklejamy każdy węzełek.
12. Gdy klej wyschnie obcinamy sznurki. Gotowe.
Oj tym razem umiejętności obróbki graficznej i dogadanie się w tym względzie z blogerem mnie pokonało miałam ten sam rozmiar zdjęć na szerokość a bloger robi sobie z nimi co chce, nawet gdy dałam mu żeby był oryginalny rozmiar. Wybaczcie mi, nie mam siły tego poprawiać.
Mam nadzieję, że jest to czytelne i zrozumiałe.
Starałam się zrobić jak najprostszy wzór, ale jednocześnie z podwójnymi rządkami węzełków żebrowych. Dla treningu dla mniej wprawionych polecam wiązanie tego węzła jedno żeberko pod drugim, bo można je wtedy ładnie docisnąć przy wiązaniu i równiutko wychodzi.
No to banerek:

Miałam jeszcze bardzo zasadnicze pytanie od Gosi, jaką długość sznurka odmierzyć, żeby go wystarczyło.
Niestety też mam z tym kłopoty, więc nie potrafię dobrze na nie odpowiedzieć. Biorę sznurka najczęściej ok 3-4 razy tyle, jaka ma być długa praca, ale i tak biorę raz więcej raz mniej w zależności od tego jakie węzły mam zamiar wiązać. Przy większych pracach czasem robię próbki (tak jak to się robiło na drutach) i próbuję policzyć lub oszacować. Najczęściej jednak robię "na oko".
Może ktoś z was ma na to sposób i potrafi mam podpowiedzieć, chętnie się dowiemy:)
Dziękuję za wasze wszystkie miłe komentarze pod siateczkową bransoletką. Sprawiacie mi ogromną radość:)
No to do zaś :)


9 komentarzy:

  1. Piękna bransoletka. Cudnie się prezentuje. Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Asiu!!! Dziękuję za ten kursik!!! nareszcie wiem jak łatwo zacząć taką bransoletkę!! Wypatrzyłam gdzieś kursik i też jest fajny sposób , ale ten jest i szybszy i łatwiejszy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba w końcu się skuszę na makramowe bransoletki,bo są cudne,pozdrawiam i dzięki za kursik,skorzystam z chęcią :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Pieknie się prezentują te sznureczki. Podziwiam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Asiu ja t jestem jednak blondynka, cały czas myslałam , jak zrobic ta pętelkę do zapięcia...o matko a to takie proste !!
    Świetny ten kursik , chyba juz nie zdąże przed urlopem potrenowac ale jak wróce to na 100% spróbuję. Dzieki wielkie za nauki .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Czyli dobrze wydumałam z tym podklejeniem swoich sznureczków;) Fajny ten pomysł z tą pętelką, muszą przetestować:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. o jak fajnie, dzięki wielkie Joasiu teraz nic tylko sie brać do roboty:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wielkie dzięki za kursik. Teraz będzie o wiele łatwiej. Już ćwiczyłam węzły na sznurku woskowym.
    Myślę że coś się uda zrobić. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. swietny kurs!SUper wsyztsko wytlumaczylas, teraz na pewno wiele dziewczyn sobie poradzi ! Super :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każde słowo, które tutaj zostawiasz. Zapraszam do częstych odwiedzin i dzielenia się swoją opinią:)
Pozdrawiam serdecznie:)